lauantai 23. toukokuuta 2015

Se siitä CT:stä

Hermoilin koko alkuviikon torstain CT:tä, jonka piti olla heti aikaisin aamulla klo 7.15. Yö meni pyöriessa ja olin sairaalalla hyvissä ajoin heti 7 jälkeen kuullakseni, ettei mitään CT:tä olekaan. Minulla ei ollut minkäänlaista lääkärin määräystä koko tutkimukseen. Kuvantamisen ihmiset olivat ihan hämillään, eivätkä tietenkään osanneet tehdä asialle mitään. Siispä marssin päiväsairaalan puolelle, missä ei tietenkään ollut vielä ketään. Puolen tunnin odottelun jälkeen tuli yksi hoitaja, joka ei osannut hänkään sanoa, mikä oli mennyt pieleen. Lähdin töihin sillä puheella, että soittelevat, kun asia selviää. Mitään soittoa ei koskaan tullut ja kun yritin kolmen jälkeen itse soittaa, ei tietenkään enää ollut puhelinaika. Seuraavana aamuna sain sitten sihteerin kiinni ja hän selitti, ettei asialle voi mitään. Ainoa merkintä oli minun käsinkirjoitetussa potilaskortissa. Missään muualla ei mitään. Eli menen sitten tiistaina leikkaukseen ilman CT:tä ja 9. päivä lääkäriin ilman CT:tä ja kädet ristissä toivon, että kaikki on hyvin. Ja tietysti sitten, kun se määräys CT:hen kuitenkin lääkäriltä tulee, ajelen mökiltä varta vasten kuvaukseen 150 km ja taas hermoilen ja jännitän. Aaargghhh!!!!

Nyt yritän kuitenkin unohtaa koko sotkun ja keskityn vaan leikkaukseen ja siihen, että missään ei ole mitään ylimääräistä. Olen terve, olen terve, olen terve... siinä mantraa tuleville päiville. :) Vielä kun pystyisi uskomaan siihen...

Eilen olin viimeisen päivän töissä ja vähän oli tippa linssissä, kun halailin oppilaita. Vakuuttelin heille, että kesä menee pian ja sitten taas elokuussa tavataan. Sehän se on minunkin hartain toive, että syksyllä olen taas töisssä täysipäiväisenä ja terveenä. Voi, kun kaikki muutkin meidän työyhteisössä ymmärtäisivät, miten hienoa on, kun SAA olla töissä ja unohtaisivat joutavan valituksen pikkuasioista!! Juuri nyt sellainen ärsyttää ihan älyttömästi! No, nielen ikävät kommentit ja olen hiljaa, ehkä se on parempi vaihtoehto.

Koti on taas siivottu ja odottelen miestä kotiin. Edessä olisi yhden yön mökkireissu. Siellä puushow ja ikkunanpesua. Johan unohtuu turhat murheet!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti